GDDKiA kilka dni temu podpisała umowę na realizację pierwszego odcinka trasy ekspresowej S1 z Mysłowic do Bielska-Białej. Projekt oraz wykonanie inwestycji pochłonie 989,7 mln zł.
>>>Rząd zmniejsza restrykcje. Dowiedz się więcej!<<<
– Droga ekspresowa S1 między Mysłowicami a Bielskiem-Białą wchodzi w fazę realizacji. Dzięki niej usprawnimy komunikację na granicy woj. śląskiego i małopolskiego, a kierowcy zyskają kolejny odcinek bezpiecznej drogi ekspresowej. Łączymy fragmenty dróg w spójną sieć komunikacyjną
Trzy odcinki trasy S1
Budowa trasy, której zadaniem będzie połączenie dwóch miejscowości, będzie podzielona na trzy etapy:
- węzeł Kosztowy II – węzeł Oświęcim – w trakcie przetargu,
- węzeł Oświęcim – Dankowice – zawarta umowa z wykonawcą,
- Dankowice – węzeł Suchy Potok – w trakcie przetargu.
Warto zaznaczyć, że w tamach inwestycji, rozbudowany zostanie odcinek trasy krajowej nr 44 o długości około 9 kilometrów – droga ta będzie stanowić obwodnicę Oświęcimia. Obecnie trwają prace przetargowe. Równie ważną informacją jest fakt, że trasa będzie przebiegać po nowym śladzie (jej początek planowany jest na węźle Kosztowy II w Mysłowicach, a koniec na węźle Suchy Potok w Bielsku-Białej).
POLACY JEŻDŻĄ ZBYT SZYBKO! OTO GŁÓWNA PRZYCZYNA WYPADKÓW NA POLSKICH DROGACH
Inwestycja według założeń będzie miała za zadanie przejęcia ruchu z północy Polski na południe oraz usprawnienia komunikacji obrębie śląskim. Docenią to na pewno kierowcy, którzy na co dzień poruszają się drogą krajową nr 1 między Tychami a Bielskiem-Białą.
Finalnie trasa S1 będzie miała 135 kilometrów długości i połączy tak ważne miejsca jak lotnisko Katowice w Pyrzowicach oraz autostradę A1 ze słowacką D3 . Do tego założenia oprócz wspomnianego odcinka GDDKiA musi wybudować drugą jezdnię na odcinku Lotnisko – Podwarpie (trasa o długości 9,5 kilometra – GDDKiA zapewnia, że już niedługo poznamy wykonawcę) oraz obwodnicę Węgierskiej Górki (trasa o długości 8,5 kilometra – rozpoczęcie robót budowlanych rozpocznie się już w maju 2020).
[trending]